برای آموزش ریدینگ چه باید کرد؟ (قسمت سوم)
برای آموزش ریدینگ چه باید کرد؟(قسمت سوم)
فعالیت هایی که باید بعد از خواندن ریدینگ باید انجام داد:
سوالات درک مطلب:
این سوالات از دانش آموزان پرسیده می شود تا درک خود را از محتوا و موضوع کلی متن بیان کنند.
پرسشنامه ها حاوی پرسش های گوناگون برای هر دانش آموز بصورت جداگانه فراهم می شود.
پس از آنکه دانش آموزان این تمرین را تکمیل می کنند، معلم پاسخ های آن ها را در کلاس بررسی می کند تا درک آن ها را از موضوع، قبل از رفتن به تمرین بعدی بسنجد.
اطلاعات جمع آوری شده دراین مرحله نه تنها برای پیدا کردن مهارت زبان آموزان استفاده می شود بلکه برای نشان دادن پیشرفت آن ها نسبت به شرکت کنندگان مختلف نیز بکار می رود.
معلم می تواند با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در این مرحله، برنامه درسی را در دوره آینده بهبود بخشد.
مقایسه نظرات:
جداولی به دانش آموزان ارائه می شود تا سوالات خود را از همکلاسی ها بپرسند و پاسخ ها را پر کنند.
دانش آموزان با پرسش، کنفرانس دادن و به اشتراک گذاشتن جواب های خود با همکلاسی ها، می توانند گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را تمرین کنند و تجربه های شخصی خود را در رابطه با موضوع در میان بگذارند.
بحث و گفتگو:
بحث در مورد موضوع به خوانندگان کمک می کند تا با تجربه های شخصی خود با موضوع ارتباط برقرار کنند.
پاسخ ها در متن وجود ندارد، بنابراین، دانش آموزان باید درمورد نظرات خود در رابطه با موضوع فکر کنند.
- پس از انجام دادن مراحلی که طی این سری مطلب گفته شد انتظار می رود دانش آموزان بتوانند بدون نیاز به لغت نامه مطالب روزنامه ها و موضوعات مشابه را بخوانند و موضوع آن ها را درک کنند. این فعالیت ها به دانش آموزان کمک می کند تا روی مطالب نوشته شده تفکر کنند و دراین مهارت به سطح پیشرفته ای دست یابند.