آموزش زبان انگیسی در اصفهان|آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از متوسطه تا دانشگاه|آموزش مکالمه انگلیسی

آموزش زبان انگیسی در اصفهان|آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از متوسطه تا دانشگاه|آموزش مکالمه انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی در اصفهان
ارائه پکیج های آموزشی برای دانش آموزان متوسطه,متقاضیان شرکت در کنکور,تقویت مکالمه انگلیسی,آموزش انگلیسی روزمره
09031117320

بایگانی
طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

۰

برای آموزش ریدینگ چه باید کرد؟

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

برای آموزش ریدینگ چه باید کرد؟

آموزش ریدینگ زبان انگلیسی

 

فعالیت هایی که باید قبل از خواندن ریدینگ انجام داد:

تعیین هدف یادگیری خواندن انگلیسی:
ابتدا، معلم هدف خواندن (Reading) انگلیسی را برای دانش آموزان روشن می کند.
هدف از خواندن Reading باید رسیدن به موضوع کلی متن، یادگیری اطلاعات جدید، یادگیری برخی از واژگان و آشنا شدن با سبک و شیوه مقاله های خبری باشد.
سپس معلم روش های خواندن ریدینگ را که برای خواندن مقالات، روزنامه ها و رسیدن به هدف فوق لازم است، معرفی می کند.
ازجمله: سطحی خواندن (skimming)، مطالعه دقیق (scanning) و در نهایت پایان دادن به ریدینگ و نتیجه گیری.
این روش ها به دانش آموزان در انتخاب سبک خواندن ریدینگ مناسب برای یک موضوع خاص و همچنین دستیابی به مهارت های لازم برای مقابله با واژگان نا آشنا بدون نیاز به لغت نامه ها (dictionaries) کمک می کند.
مطرح کردن سوالاتی به صورت نشانه ( برای کل کلاس):
معلم سوالاتی را مطرح می کند تا به خوانندگان انگیزه و هیجان بدهد و اطلاعات پیش زمینه آن ها را به کار بگیرد.
برای مثال:
چگونه شما به محل کار یا مدرسه می روید؟ (با اتوبوس، مترو، قطار، دوچرخه، و یا پیاده؟)
چه مدت طول می کشد تا شما به محل کار یا مدرسه برسید؟ (کمتر از ۳۰ دقیقه، یک ساعت یا بیشتر؟)
شما معمولا در اتوبوس، مترو، یا قطار چه کار می کنید؟ (کتاب خواندن، خوابیدن، یا هیچ کار؟)
شما کجا انگلیسی مطالعه می کنید؟ (در مدرسه، کتابخانه، خانه، دفتر کار، قطار یا جاهای دیگر؟)
پیش بینی کردن واقیع اتفاق افتاده در متن ریدینگ (برای کل کلاس):
معلم در این مرحله فقط عنوان متن و یا در صورت وجود عکس مربوط به متن را نشان می دهد و از دانش آموزان می خواهد موضوع متن را بر اساس پرسش های قبلی، اطلاعات گذشته و عنوان مطلب پیش بینی کنند.
براساس حدس و پیش بینی های دانش آموز، چند پرسش توسط معلم پاسخ داده می شود تا در هنگام خواندن متن روی نکته اصلی تمرکز کند.
سوالاتی مانند این ممکن است پرسیده شود:
این اتفاق چیست؟
چه زمانی رخ داده است؟
کجا رخ داده است؟ چه کسی در این اتفاق شرکت داشته؟
این اتفاق چگونه رخ داده؟
چرا این اتفاق رخ داده؟
سپس، معلم از زبان آموزان می خواهد که سبک زبان و ساختار متن را پیش بینی کنند.
تعاملات شفاهی با معلم و هم کلاسی ها می تواند به خواندن و به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات قبلی کمک کند.

آموزش ریدینگ زبان انگلیسی

مطالعه سطحی متن ریدینگ (به صورت گروهی):
در این مرحله، معلم کل متن را در یک برگه بزرگ چاپ شده روی تخته نشان می دهد.
ابتدا مدل هایی را برای کمک به خواندن دانش آموز طراحی می کند.
پس از مدل سازی، از دانش آموز سوالاتی می پرسد نظیر:
متن درباره چیست؟
چگونه در مورد موضوع متن بفهمیم؟
هدف این نوع متن چیست؟ (به عنوان مثال برای ارائه اطلاعات، برای بازنویسی یک رویداد، توضیح دهید؟)
بعد، معلم از دانش آموزان می خواهد که در مورد سوالات فوق در گروه ها بحث کنند.
گفتگو با هم کلاسی ها و معلمان در این مرحله می تواند اطلاعات عمومی را در مورد موضوع و ساختار متن ارائه دهد و دانش آموزان می توانند در مورد موضوع متن پیش بینی کنند.

 

مطالعه ی دقیق متن ریدینگ (در گروه ها):
اسکن کردن متن برای یافتن اطلاعات مناسب در متن ارائه شده است که برای بهتر درک کردن مطالب ضروری است.
با این تمرین، دانش آموزان ممکن است بتوانند اطلاعات خاصی در مورد موضوع متن پیدا کنند.
برای کمک به این کار، معلم می خواهد که به سوالات طراحی شده در مورد پیش بینی و حدس متن پاسخ دهند، سپس پاسخ ها را روی تخته می نویسد و پاسخ های پرسش ها را تایید و یا رد می کند.

 

تقسیم کردن یک متن در گروه ها:
معلم جزوه هایی را آماده می کند و متن آن را به بخش هایی تقسیم می کند، هر بخش را به یک گروه اختصاص می دهد و از دانش آموزان می خواهد متن ها را خلاصه کنند.
پس از پایان خلاصه متون، دانش آموزان خلاصه های خود را به گروه های دیگر ارائه می دهند.
این فعالیت باعث می شود دانش آموزان جزئیات بیشتری را در هر بخش تجزیه و تحلیل کنند، اطلاعات دقیق تری را بدست آورند، اطلاعات مربوط به بخش ها را ترکیب کرده و موضوع اصلی متن را بیابند.
علاوه بر این، بیان خلاصه ها در کلاس به دانش آموزان این امکان را می دهد تا به زبان انگلیسی صحبت کنند، بنابراین به تقویت مهارت اسپیکینگ آن ها نیز کمک خواهد کرد.
با این کار دانش آموزان قادر به تهیه و به دست آوردن واژگان جدید یا اصطلاحاتی هستند که برای درک متن، قبل از خواندن آن لازم است.
با معرفی و توضیح ویژگی های بالا دانش آموزان قادر به گسترش و ارتباط دانش فعلی خود و به دست آوردن اطلاعات جدید از موضوع خواهند بود.

 

پیش تدریس لغات مهم ریدینگ:
قبل از اینکه به صورت کامل و دقیق وارد تدریس متن Reading شوید، لغات جدید و مهم آن را که برای درک طلب ریدینگ نیاز است تدریس کنید. 
بنابراین دانش آموزان قادر به خواندن بهتر متن با توجه به لغات و اصطلاحات جدید ریدینگ خواهند شد.
دسته بندی لغات می تواند بر اساس حدس و یا عدم حدس از روی تیترهای متن و یا میزان اهمیت یادگیری برخی از لغات باشد.

آموزش ریدینگ زبان انگلیسی
 

 

آموزش زبان انگلیسی دبیرستانآموزش زبان انگلیسی کنکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی